رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: وقتی بچه‌های رهبر انقلاب ازدواج‌کردند من در مراسمشان بودم؛ آنها هیچ‌کدامشان خانه، زندگی و پول و ماشین نداشتند و باتوجه‌به این شرایط، مراسم خیلی ساده‌ای برگزار شد. تا آنجا که یادم هست فقط شیرینی و چای بود. بالاخره اینها فرزندان شخص اول کشور هستند.

علیرضا مرندی

به گزارش همشهری آنلاین، سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران و وزیر اسبق بهداشت در بخشی از گفتگوی خود با فارس درباره ضروروت ازدواج آسان و الزمامات آن گفت: باید خانواده‌ها را توجیه کرد و روحانیت محترم هم باید این موضوع را بفهماند. وقتی بچه‌های مقام معظم رهبری ازدواج‌کردند بنده در مراسمشان بودم؛ آنها هیچ‌کدامشان خانه، زندگی و پول و ماشین نداشتند و باتوجه‌به این شرایط، مراسم خیلی ساده‌ای برگزار شد تا آنجا که یادم هست فقط شیرینی و چای بود. بالاخره اینها فرزندان شخص اول کشور هستند.

باید به مردم یادآوری کنیم که مسئولان خودشان این‌طور زندگی می‌کنند و فرزندانشان این طور هستند. یا افرادی که طلبه هستند و حقوق طلبگی فوق‌العاده کم است اما با آن زندگی می‌کنند. این مسائل را باید برای مردم توضیح داده و آنها را توجیه کنیم که می‌توان ازدواج آسان کرد و با افرادی که ازدواج آسان‌کردن دسترسی پیدا کرده و مصاحبه کنیم تا بفهمیم این کار عملی است و تئوری نمی‌گویند.

لذا باید مردم به‌خصوص جوانان و والدین آنها را توجیه کرد تا وارد ازدواج شوند و نیز اگر ازدواج کردن سریعتر فرزند بیاورند. واقعاً خداوند برکت می‌دهد و تعداد فرزندانشان را نیز به یکی دوتا بسنده نکنند و این، خدمتی به‌نظام و کشور است.

متأسفانه الان نرخ رشد جمعیت پایین است و الان داریم در سرازیری سقوط جمعیت می‌رویم؛ به‌طوری که جمعیتمان نه‌تنها زیاد نمی‌شود بلکه شروع به کم‌شدن می‌کند؛ چون افراد مسن فوت می‌کنند و جای آنها جایگزین نیست.

نسل جوان نیز که کار و تولید و درآمدزایی و اقتصاد دست آنهاست نیز کم می‌شوند و سن افراد زیاد می‌شود؛ به‌طوری که دیگر در اقتصاد و تولید کارایی نخواهند داشت.

کد خبر 880147
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha